L’any 2014 s’ha tancat amb un creixement del 3%, el que suposa més d’un milió de viatgers per sobre de l’any anterior
De nou s’ha batut un rècord històric amb 36.804.424 de viatgers l’any 2014 davant els 35.725.947 de l’any 2013, el que consolida la remuntada de passatge iniciada ara fa més d’un any amb un creixement del 3%.
Desagregat per les empreses del grup, Mohn, SL i Oliveras, SL també confirmen aquesta consolidació a l’alça en els darrers 12 mesos, passant d’un creixement del -0,4% al 2,9% en el cas de Mohn (17.090.617 viatgers l'any 2014), i del 0,7% al 3,9% en el cas d’Oliveras (8.378.566 viatgers l'any 2014). Pel que fa a la tercera empresa del grup, Rosanbus, SL, es registra una petita moderació del creixement, tot passant del 3,7% al 2,5% (11.335.099 viatgers l'any 2014).
En termes generals, augmenta l’ús de l’autobús a l’àrea metropolitana de Barcelona, si més no al territori al qual presta servei Baixbus (connexions entre els municipis de la zona sud i litoral del Baix Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, aeroport i Barcelona). Aquest increment també s’observa en el detall de les línies que conformen l’oferta de Baixbus, tant la de dia com la que s’ofereix per mitjà de la xarxa Nitbus.
Existeix una recuperació evident de passatge per part d’algunes línies urbanes (internes als municipis), de Viladecans, Castelldefels i el Prat, on els índex han passat de -5,9% a 2,9% en el cas de la línia VB1 de Viladecans, de -6,1% a 1,1%, en el cas de la línia CF1 de Castelldefels, i de -3,4% a 9,1% en el cas de la línia PR2 del Prat.
Els increments de passatge més destacats a les interurbanes els han registrat les línies de Mohn L94, L95 i L99, que connecten Castelldefels amb Barcelona i l’aeroport (L94: de -5,6% a 4%; L95: de -3,7% a 3,1%; i L99: de 3,3% a 7,1%).
A Oliveras, l’increment més notori ha estat el de la línia L77, que comunica Sant Boi, Cornellà i Sant Joan Despí amb l’aeroport, amb un creixement de més de 6 punts. I a Rosanbus, a més de la seva línia urbana del Prat, el creixement més important ha estat el de la línia L16, que ha passat d’un 1,8% a un 3,6%.
El creixement més destacat de la demanda de les línies de Nitbus ha estat per a la N13 (comunicació de Sant Boi amb Barcelona, que ha passat d’un -1,3% a un 4,9%) i per a la N17 (comunicació de l’aeroport amb Barcelona, amb un notabilíssim increment del -9% al 8,7%).
Baixbus opera en l’actualitat 45 línies tutelades per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), incloses 6 de la xarxa de Nitbus, i una, que és competència de la Generalitat de Catalunya.