Inmersos en ple segle XXI, sens dubte és l'hora de reconèixer la realitat dels darrers 50 anys, els quals no haurien estat possibles sense la il•lusió, l’empenta i el treball que de forma conjunta van desenvolupar el Sr. Santiago Huch i Bosch i la Sra. Rosa Miró Jabal.
Ells, pioners d'aquest negoci familiar que encara es manté, van ser el responsables de mantenir durant anys una oferta real i molt necessària de transport de viatgers arrelada en el territori. Amb tots els reconeixements per la seva feina i dedicació, els que avui tenim l’honor de continuar la seva tasca, ho fem apostant per allò que ells sempre varen defensar com a valors principals: el rigor i la serietat en el desenvolupament del treball diari, la vocació de servei i el reconeixement a les persones.
Mohn, SL, constituïda l’any 1939 i amb seu a Viladecans, va fixar la seva activitat en la connexió de la franja costanera del Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona. Els orígens de l'empresa Mohn, SL es remunten a setembre de 1920, quan es crea l'empresa Impex, SA, dedicada als negocis d'importació i exportació de matèries primeres.
El 1924 obté l'autorització per a prestar els serveis per carretera entre Gavà i Barcelona per les poblacions de Viladecans i Cornellà. Posteriorment, a partir de l'any 1928, aquesta línia fou autoritzada a ser perllongada fins a Castelldefels.
L'any 1931 és nomenat apoderat de l'empresa el ciutadà alemany Walter Mohn Flamm. En aquesta època es produeix la renovació de part del parc mòbil, donant de baixa els vehicles més antics i adquirint altres de les marques Hispano Suiza, Internacional i Blitz. L'any 1936 la flota era de 10 cotxes.
El novembre de 1939 es constitueix la societat Mohn, SL, que té com a objecte social l'explotació de serveis regulars de viatgers per carretera.
Cap a la meitat dels anys 50, el gerent, Walter Mohn, abandona la propietat de l'empresa, que passa definitivament a mans catalanes i fixa les seves instal•lacions al carrer Migdia de Viladecans.
Oliveras, SL és l'empresa més antiga, constituïda l’any 1927 i arrelada a l'Hospitalet de Llobregat, i va ser un dels primers operadors de serveis públics de transport per carretera a Espanya. L’existència d’aquesta empresa, així com el seu propi nom, es deuen al llavors alcalde de l’Hospitalet, Fèlix Just Oliveras, la mare del qual va sol•licitar l’any 1921 la creació d’una línia d’autobusos que connectés el seu poble amb la ciutat de Barcelona.
Al març de 1927 es constitueix formalment la societat Oliveras, SA, dedicada a negocis de transport i comerç. En els anys 30, aquesta explotava les línies que des de la plaça d’Espanya connectaven Barcelona amb l’Hospitalet i altres poblacions del Baix Llobregat. També realitzava serveis de matinada al mercat del Born.
L’empresa Oliveras, SA arriba a l’inici de la guerra civil espanyola amb un parc mòbil de 30 autobusos. Amb l’esclat de la guerra va passar a mans dels treballadors i canvià el seu nom pel d’Autoomnibus Baix Llobregat, tot recuperant-lo a partir de l’any 1939. En la dècada dels 60, els vehicles d’Oliveras, SA eren microbusos i tenien un característic color blau. Més endavant, les línies van començar a ser servides per autobusos més grans i tots van passar a tenir el característic color taronja dels nostres dies amb la nova Oliveras, SL.
Rosanbus, SL, creada l’any 1991, opera des dels seus inicis a la ciutat de l'Hospitalet i el seu entorn immediat. La primera empresa que va explotar els serveis urbans de l’Hospitalet fou Autos Florida, amb una estructura de línies que enllaçava tots els barris de la ciutat amb l’estació del metro de Santa Eulàlia i amb la del "Carrilet". Aquesta distribució de línies facilitava el transport dels ciutadans de l’Hospitalet a Barcelona. A més, també existien dues línies de circumval•lació que connectaven la zona nord de l’Hospitalet amb el barri del centre. Aquest esquema de connexió és el que es manté avui en dia a la xarxa d’autobusos d’aquest municipi.
Les dècades dels 70 i 80 van ser molt actives pel que afecta a la titularitat dels serveis de transport, passant d’Autos Florida a d’altres empreses del sector. Després d’anys de diverses concessions, Rosanbus, SL va adquirir els drets d’explotació l’any 1991, quedant-se amb la flota de vehicles de l’anterior adjudicatària, Transports Lydia, i assumint també els seus treballadors. Les cotxeres es van traslladar al carrer Martí Codolar de l'Hospitalet, a on es troben en l’actualitat.