El bus, totalment elèctric i amb zero emissions, es provarà a diferents línies del Baix Llobregat i l’Hospitalet per tal de comprovar la seva idoneïtat per prestar serveis als trajectes metropolitans
Antoni Poveda, vicepresident de Transport i Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ha presentat aquests dies un model d’autobús elèctric que funcionarà durant les properes setmanes en diferents línies de l’ambit d’actuació de l’àrea metropolitana. És una primera prova per a la futura implantació d’aquest tipus de vehicle a la xarxa d’autobusos metropolitans. L’empresa Baixbus (que opera línies de l’Hospitalet, Baix Llobregat i del Nitbus) és l’encarregada de posar en servei el nou bus elèctric en diferents línies –inicialment, L46, L52 i L96– amb l’objectiu de verificar la seva idoneïtat per a prestar servei en trajectes urbans i suburbans de la xarxa de l’AMB.
L’autobús que circularà en proves és del model i2e de la marca basca Irízar, empresa amb més de 125 anys d’experiència en la construcció d’autocars i que ara aposta per la construcció de vehicles integrals i ecològics. Es tracta d’un autobús urbà de pis baix integral amb tres portes i dimensions estàndard: té una longitud de 12 metres i una amplada de 2,55 m. Disposa d’un total de 24 seients, amb una capacitat total per a 70 viatgers, així com dos espais per a cadires de rodes.
La seva singularitat deriva del fet de tenir propulsió íntegrament elèctrica i de no generar cap emissió contaminant mentre circula. L’energia elèctrica s’acumula en un conjunt de bateries de sodi-níquel amb una tensió nominal de 600-650 V i una capacitat total de 376 kWh. Aquestes es poden recarregar en cotxera en un màxim de 5 hores.
També disposa d’un grup de supercondensadors destinats a facilitar l’acceleració del vehicle després d’una aturada sense provocar descàrregues importants a les bateries a causa de les puntes de potència requerides en aquests casos. El motor elèctric de tracció té una potència de 180 kW i la carrosseria és totalment autoportant, amb una estructura lateral i superior d’alumini. La seva autonomia està estimada en un total de 14 hores.