Les línies PR1, PR2, PR3, L10 i L78 es beneficien del nou sistema de regulació de semàfors que s’ha posat en marxa a les principals cruïlles del Prat
L’objectiu és donar al servei d’autobús una major velocitat comercial. Tenint en compte que un dels causants principals dels retards són les interseccions amb semàfor, el sistema permet l'obertura prematura del verd o el retard del tancament del verd, per permetre que el transport públic pugui travessar aquestes cruïlles el més aviat possible.
Per això, els autobusos s’han equipat amb emissors de senyals, i les cruïlles compten amb receptors, que indiquen la presència del vehicle de transport públic. En el cas del Prat, s'han equipat tots els autobusos de les línies PR1, PR2 i PR3, L10 i L78.
Funcionament
El conductor del vehicle dotat amb el dispositiu de prioritat pot accionar un botó, que transmetrà un senyal al proper semàfor, informant de la seva presència i el sentit de la seva marxa.
Quan el semàfor rep el senyal de presència de l’autobús, segons el punt en què es trobi el cicle, es comporta de maneres diferents: si el senyal es rep quan el semàfor és vermell, el verd s'avançarà per permetre el pas dels vehicles, tant públics com privats, i si en aquell moment el semàfor és verd, el programador el mantindrà així durant un temps definit, suficient per permetre el pas del transport públic.