Aquestes actuacions, tutelades per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), consisteixen en la implantació de pantalles amb informació en temps real del servei de bus a les pròpies parades, a bord dels autobusos i a l’interior d’alguns equipaments d’interès ciutadà
En primer lloc, al llarg de les properes setmanes, s’instal·laran 52 noves pantalles d’informació a l’usuari (PIU) de nova generació, que es col·locaran en parades d’autobús de l'àmbit metropolità del Baix Llobregat i l'Hospitalet, les quals informaran dels minuts que falten per l’arribada del proper autobús.
Aquests PIUs són de nova generació i incorporen un nou disseny i noves funcionalitats. Les característiques més importants són:
- Funcionament 100% amb energia solar.
- Pantalla de tinta electrònica de baix consum.
- Pantalla i elements d’informació il·luminats amb LEDs de baix consum.
- Paraments verticals de policarbonat antivandàlic i antiratllades.
- Sistema d’àudio per a invidents, que un cop s’activa mitjançant un comandament a distància permet escoltar la informació de la pantalla pels altaveus incorporats.
- Informació de les principals incidències del servei del bus (exemple: si el servei queda afectat per algun desviament important).
A la foto es pot veure al Vicepresident de Transports de l'AMB, Antoni Poveda, i a l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, en la inauguració del primer PIU col·locat a l'àmbit metropolità, en concret al barri de Bellvitge de l'Hospitalet.
En segon lloc, també s’instal·laran 8 monitors a centres d’interès ciutadà, com ara ja s’ha fet en els vestíbuls d’Hospitals com l’Hospital Universitari de Bellvitge o l’Hospital General de L’Hospitalet. En aquests televisors ubicats als vestíbuls de les consultes externes, s’ofereix informació dels minuts que falten perquè arribin els autobusos a les parades més properes de l’hospital. D’aquesta manera els usuaris tenen més informació per escollir l’opció que més els hi convingui per al seu desplaçament.
Properament, està previst instal·lar més monitors com aquests en els vestíbuls principals d’altres equipaments importants, com per exemple a l’Hospital Duran i Reynals o a l’Estació de Rodalies de L’Hospitalet, entre d'altres.
En tercer lloc, s’han equipat els 66 autobusos que donen servei a L’Hospitalet i altres municipis metropolitans amb un nou Sistema d’Ajuda a l’Explotació i Informació. Es tracta d'un sistema de darrera generació, totalment autònom i propi de la flota de Rosanbus, operadora pertanyent a Baixbus, que ha estat la responsable del seu desenvolupament i finançament.
El sistema permet tenir el control de tots els autobusos en temps real des del centre de control de l'empresa, situat a la seva cotxera de Santa Eulàlia (L'Hospitalet). Es basa en la detecció contínua de la posició dels autobusos mitjançant equips de GPS embarcats, els quals transmeten la posició del vehicle i altres dades rellevants a un servidor a través de la xarxa de telefonia mòbil GPRS. Els ordinadors situats al centre de control estan enllaçats permanentment amb el servidor a través de línies de fibra òptica, la qual cosa garanteix una alta velocitat en la transmissió de les dades i una elevada eficiència.
Aquest nou sistema, a càrrec íntegrament de l’empresa operadora, inclou unes pantalles TFT destinades a facilitar gràficament informació sobre el trajecte a recórrer, la propera parada, els enllaços amb altres mitjans de transport, el temps d'espera amb aquests mitjans i els punts d'interès situats a prop de les parades, entre d'altres.
També dóna informació acústica sobre la propera parada a l'interior de l'autobús, funció pensada especialment per a les persones invidents o hipovisuals, però de gran utilitat per al conjunt de tots els viatgers. Igualment, a l'exterior de l'autobús el sistema permet donar informació acústica sobre la línia i la destinació a aquelles persones invidents que es troben esperant l'autobús a les parades i que poden activar mitjançant el corresponent comandament a distància individual.